About Me

24/9 Järbo, Dog Racing

Yesterday I , Sofia and 2 neighbor girls was on the greyhound racing.
Fun to test my photographic skills in different kind of
dog sports.
Race 1



Race 2













Race 3










Race 4















 Race 4





 Race 5









 Race 6












 Race 7
Maskinen gick sönder i starten men hundarna drog på ändå.
Då måste man stoppa dem ...
*
The machine broke down at the start but the dogs went on anyway.
Then you have to stop them ...

















 Race 8












 Race 9


Man ska alltid ha ett extra batteri med sig när man åker på sånt här!
Men vi åkte hem i alla fall eftersom "haren" bara krånglade och klockan var 17.30,
då var det 7 lopp kvar...
Jag hade roligt i alla fall!!

*
 You should always have a spare battery with you when you go on this stuff!
But we went home anyway because "hare" just struggled and it was 5,30 PM
then it was 7 races left ...
I had fun anyway!

11 kommentarer:

  1. Såg kul ut har aldrig varit på hundkapplöpning. Och säkert en utmaning att fotografera!

    SvaraRadera
  2. Det så kjempegøy ut, og det ble jo mange fine bilder:)
    Hilsen Evy og Zebra

    SvaraRadera
  3. Vilka fina kort från våran tävling. Synd bara att maskinen envisades med att krångla. Vi får titta över maskineerna till nästa sommar.
    Carina Wallberg

    SvaraRadera
  4. Tack Carina! Det var roligt att fota annat med fart i. Jag tycker om att "fånga ögonblicket".
    Ja det var tråkigt med maskinen, men det är sånt som händer och ska det hända/krångla så är det väl just under tävlingar!
    Jag kommer gjärna tillbaka!!
    Carin

    SvaraRadera
  5. Jättefina kort!

    SvaraRadera
  6. Wow, vilka fina bilder du tagit. Grym skärpa och du har verkligen fångat "actionmomentet" och adrenalinet som hundarna har.

    SvaraRadera
  7. Tack Tessan!
    För att fota SÅ snabba hundar var nytt...
    Är riktigt nöjd! Måste ske fler gånger!!
    Vurpan i Lopp 3 var precis där jag stod så det var alldeles för nära - kunde inte zoom in mera- men fick bilden där hunden reser sig igen och sticker iväg.
    Och i Loppet där haren "dog" ser häftigt ut där hon - som "stoppar" hundarna- står på tå tillslut.
    Ja det var skoj!!

    SvaraRadera
  8. Hejsan!!

    Vilka otroligt fina bilder du tagit! Och jag undrar även om det finns någon möjlighet att få skicka några av bilderna från lopp 4 till vår utländska uppfödare så de får se lite bilder på sin uppfödning. Självklart skriver de in ditt namn som copyright :)De brukar sätta in de bilder de får på sin hemsida.

    MVH Sara

    SvaraRadera
  9. Hej!
    Kul bilder roligt att få fina fartbilder.Du är varmt välkommen till nästa säsong!

    SvaraRadera
  10. Tack igen alla, trodde inte att bilderna skulle bli så uppskattade! Kul!!
    När jag åkte hem från Järbo så funderade jag för mig själv: Undrar vad jag ska göra med dessa bilder??"
    Nu vet jag istället vart jag ska fota nästa år!!

    *****************

    Sara:
    Tack att även du tyckte om bilderna! Ja, skicka dem du. Som uppfödare så vet jag att de blir glada! Kram

    Barbro:
    Tycker det är mycket skojigare att "fånga ögonblicket". Kommer gärna åter nästa år!!
    Kram

    SvaraRadera