About Me

Hej!
Har jobbat 7-15.30 hela veckan och igår slutade jag 16.00!
I tisdags var jag på blodgivning, jag hade mycket bra blodtryck och bra med järn i blodet.
Jag (och mina syskon) har RH 0-, och den blodgruppen är "guldgruva".
Den kan ges till alla, men alla 0- kan bara ta 0- tillbaka.
Har varit ut med hundarna direkt efter jobbet men ingen större idé att ta kameran med sig.
Det blir inga bra kort i alla fall.
Efter promenader och kvällsmaten har jag varit så trött så jag har just inte varit ut på internet alls denna vecka!
Nu har jag ledig helg!!
Tomas blir 21 år idag! Hurra Hurra...
Vilken ung mamma han har!! :-)
Och idag hände även detta:

Var på skogsprommis med 5 hundar. Först tänkte jag gå en väg men valde den andra.
Gick skogsvägen fram, tänkte vända där vi brukar vända men då undrade jag vart vägen tar vägen längre fram...
bestämde mig för att kolla.
Vi gick en bit till, där stod det en Ford, den var igen immad,
hundarna gick fram men började reagera att något var i bilen. "Spooky"
Det klev ut en frusen äldre herre, som sa att... jag var en ängel som kom.
Lite vaktsam var jag men jag hade ju hundarna som mina skyddsänglar.
Han hade åkt ut igår för att plocka svamp, glömt lyset på -som hade dragit ur batteriet.
Mobilen hade han avstängd och när han skulle sätta på den lyckades han trycka fel PIN kod 3 gånger. /Kan det bli bättre?/
Jag gick tillbaka och hämtade min bil, testade med start kablar,
fungerade inte så jag bogserade igång Forden.
Han tackade så mycket för hjälpen. (Han var fr. Gästrike-Hammarby)
Så nu har jag gjort en av dagens gärningar...
 
*******************************************
Hello!

Worked 7-15.30 all week and yesterday I finished 16:00!
Last Tuesday I was on blood donation, I had very good blood pressure and good with the iron in the blood. I (and my brothers and sister)have RH 0 -, and the blood group is a "gold mine".
It can be given to all, but all the 0 - can only take 0 - back.
Have been out with the dogs immediately after work, but no more idea to take your camera along.
There will be no good pictures anyway.
After walking and supper have I been so tired, so I've just not been on the Internet at all this week!
Now I have free weekend!
Thomas is 21 years old today! Hurray Hurray ...
What a young mother he has! :-)

And today this happened:


Where on a walk in the woods with five dogs.
My first thought was to go one way but chose the other.
Walked along the forest road,
thought to turn where we usually turn but then I wondered where the road goes ahead ...
I decided to check.
We walked a bit to where it was a Ford, it had misty windows,
the dogs went up, but began to react to something where in the car. "Spooky"
It stepped out of a ...frozen older gentleman who told me I was an angel who came.
A little vaktsam I was but I had dogs as my guardian angels.
He had gone out yesterday to pick mushrooms, forget the lights on, which had pulled the battery.
The cell phone he had turned off and when he would turn it on,
he managed to press the wrong PIN code 3 times. / Can it get any better? /
I went back and picked up my car, tested with jumper cables,
did not work so I trailed started the Ford.
He thanked so much for your help. (He was from. Gästrike-Hammarby)
So now I have done one of today's deeds ...










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar