About Me

8-9/12 Bit of everything

8/12
Dustie fick 3 valpar, 1 hane & 2 tikar.
Valpningen gick bra.

9/12
Jag jobbade mellan 7-14,
var jättetrött eftersom klockan blev 01:30 innan jag gick och la mig,
var uppe vid 2:30 och sen vaknade jag igen vid 5:30
och då var det ingen idé att lägga sig igen.
Men det är sånt man får ta!
Tomas hade förmiddags-kollen på Dustie & valparna.
När jag kom hem såg jag att ena tiken hade minskat i vikt.
Undersökte henne och såg att läppen inte var riktigt ok,
det jag såg när hon föddes men tänkte inte så mycket på det
eftersom hon tog en spene och började dia.
Dia...nja, hon kan inte suga som en "frisk" valp.
Hon har läppspalt- gommen ser hel ut.
En stark livsvilja har den lilla och tur är väl det.
Nu har jag börjat att stödmata henne och det går bra.

********************************************
8/12
Dustie got 3 puppies, 1 male & 2 females.
Puppy No one went well.

9 / 12

I worked between 7-14,
was very tired as the clock was 1:30 before I went to bed,
was up at 2:30 and then I woke up again at 5:30
and then it was no use to lie down again.
But there are things you can take!

Tomas had morning eye on Dustie & puppies.
When I got home I saw that one bitch had lost weight.
Examined her and saw that his lip was not really ok
what I saw when she was born but did not think much of it
because she took a teat and began to suckle.

To suckle well, she can not suck as a "healthy" puppy.
She has cleft lip- but the palate looks ok.
A strong will to live has the girl and thats feels good.
Now I have begun to support feeding her and doing well.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar