About Me

26/7 Dogwalk & Chanterelles

För första gången i mitt liv har jag plockat kantareller alldeles själv!!!
Tur att jag hade en liten plastpåse med mig.
Det var skönt i skogen idag.

Dalmatinerna fick upp ett spår och sprang hit och dit.
Jag stannade upp för att lyssna om jag skulle höra något,
då kom hundarna tillbaka till mig -eftersom jag stannade-
med 15 surrande flugor runt mitt huvud och två högt flåsande hundar

hade jag nog inte ens hört en björn varna!!
Inga vargar eller björnar i skogen vad jag såg...

så vi överlevde även denna gång!

**************************************************************************

For the first time in my life I picked chanterelles all by my self.
Luckily I had a small plastic bag with me.
It was nice in the woods today.

The Dalmatians found a track and ran hither and thither.
I stopped to listen if I would hear something,

then the dogs came back to me,
because I stopped, with 15 flies buzzing around my head

and two loud panting dogs I would probably not even hear a bears warning!
No wolves or bears in the woods what I saw ...

so we survived this time too!


















Hilja plockar och äter hallon
Hilja picks and eats raspberries





2 kommentarer:

  1. Mums för kantareller!
    Jag och Amy plockade hjortron när hon plötsligt skällde till och ville hålla sig extra nära mig. Kanske var det en björn hon kände av, vi såg ingen men jag blev i alla fall inte så sugen på att plocka mer bär.
    / Maria & Amy

    SvaraRadera
  2. Jag såg inget på hundarna att det skulle vara något "farligt" men men...Jag gick också o späjade idag för att lyssna efter ljud gick inte så bra!
    Hilja har även fattat det där med hallon, det tyckte jag var kul, såg inte vad hon gjorde först sen såg jag hur hon plockade och smaskade! :-)

    SvaraRadera