About Me

3/10 A noisy walk in the forest

Kände att jag måste ut och röra på mig lite efter 3 dagars förkylning.
Har en grym hosta som gör ont i bröstet.
Så jag tog bilen till skogen.
Släppte ut hundarna, vi gick sakta och andades in fuktig skogsluft,
hostade ur mig rejält.
Alla eventuella rovdjur sprang nog så fort som under jakten!
Naturligtvis var min kära kamera med mig på promenaden också...
Skulle jag inte komma hem efter en promenad en dag,
- och om ni hittar kameran - så kolla minneskortet-
då jag kanske har fotat mina sista stund.
Visst är det lite oroande när det finns björn i skogarna,
men värre är det med vargen,  som snart är i "våra" promenadsskogar.
***************

Felt I had to get out and move around a little after 3 days of cold.
Have a wicked cough that hurts in the chest.
So I took the car to the forest.
Let the dogs out, we went slowly and breathed in the damp forest air,
coughed out of me really.
Any predator probably ran as fast as during the hunt!
Of course, my dear camera with me on the walk as well ...
Should I not come home after a walk one day,
- And if you find the camera - so check the card-
then maybe I have photographed my last moment.

Is not it a bit worrying when there are bears in the woods,
but worse is it with the wolf, which will soon be in "our" walk forests.
**********************
The dogs on todays walk were: "E.G", Hilja, Dustie, Nessi & Getita.
*********************



































What kind of mashroom?? It was big!!

 Who did this shit??















 Här kommer en serie av bilder...på Klumpiga Hilja förståss...

Here is a series of pictures ... the Clumsy Hilja of course ...














4 kommentarer:

  1. Fantastiska bilder som vanligt! Underbara färger! Hösten är vacker. /Kattis

    SvaraRadera
  2. Kristina Cronwall03 oktober, 2011

    Hejsan, hoppas du kryar på dig!!!! Fina bilder som vanligt, men var det "björnskit" på kortet???

    SvaraRadera
  3. Ja friskluft är bra det :) Underbara foton :) visst är det lite roligt med löv och barr som hamnat lite fel :) Tyckte ju att den gröna granen som barrade så var mysig ;)))

    Oppsss var det en sjö där...tänkte nog Hilja, hihihi

    Hoppas du snart slipper din hosta....

    Bajset tror jag mer det ser ut som en rävskit i storlek och form...

    SvaraRadera
  4. :-) Det glädjer mig att ni tycker om bilderna!

    Underbar luft i en "ny regnad" skog, när jag hade blåst ur näsan & hostat så tårarna rann så kände jag doften!
    Kunde göra djupa andetag utan att hosta. :-)

    Ja, det var säkert rävskit...
    Granen såg lite ut som en Julgran..med barren som smyckade den. :-)

    Hilja blev nog mycket förvånad när hon tappade balansen - eller vad hon gjorde - men upp & iväg igen!! (Som inget hade hänt!)

    SvaraRadera